Akreditasyon

PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI

PEA1)  Temel ve mühendislik bilimlerini Çevre Mühendisliğinin teorik ve uygulamalı bilgileriyle birleştirilebilen mezunlar yetiştirmek amacıyla kapsamlı ve sürekli iyileştirilen bir öğretim programı sağlamak,

PEA2) Çevre Mühendisliği ile ilgili bazı temel konularda (su ve atık su arıtımı) laboratuvar deneyi yapabilen ve deney sonuçlarını yorumlayıp rapor haline getiren mezunlar yetiştirmek,

PEA3) Su ve atık suların arıtılması, hava kirliliği, gürültü kirliliği, çevresel modelleme konularında proje tasarımı yapabilecek mezunlar yetiştirmek,

PEA4) Araştırıcı özelliklere sahip ve teknolojik ve akademik gelişmelere ayak uydurabilen, disiplinli ve takım çalışmasına uygun mezunlar yetiştirmek,

PEA5) Çevre Mühendisliğine ilişkin alanlarda mezuniyet sonrası yurtiçi veya yurtdışı çalışma ve lisansüstü eğitime ve görevlere hazır mezunlar vermektir.

PROGRAM ÇIKTILARI

PÇ1) Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,

PÇ2) Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,

PÇ3) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,

PÇ4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,

PÇ5) Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,

PÇ6) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,

PÇ7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,

PÇ8) Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,

PÇ9) Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,

PÇ10) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,

PÇ11) İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,

PÇ12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi,

PÇ13) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,

PÇ14) Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi